Monday, September 28, 2009

bingkisan hari reye 2009

Syuh....syuh....hisyh, banyk pulak lelabah ni wat sarang + sesawang kat blog aku. Owh, patut la, ghupenye da lame aku tak masuk sini. Perghhh nak compare entry yg aku post bulan lepas dgn bulan ni macam bumi dgn planet pluto. Almaklumlah, aku mmg sahngat membusykan diri ber-yugioh-ing, ber-avatar-ing, ber-muat turun-ing, ber-muat naik-ing, ber-PSM-ing, ber-frenster-ing (ade ke org maen fs lg??) suke ati aku lah...urghhhh.

Eh, jap..jap... aku nak tulis ape ha td. Kan dah lupe. Adehhhh.....ko la ni kacau (aku ke??). Tak pe la, nanti aku dah ingat baru aku tulis. Hahahaa... jemput la dulu santap gambar raye aku yg tak seberape ni. Jangan sentap sudah le...... :p





Gambar yang tak brape nak raye lg. Sebelum raye dalam mood hitam puteh.... ala skali skale kembali ke era dolu-dolu.











Pagi raye lepas balik dari sembahyang raye sebelum bermaaf-maafan. Family aku dengan family pak uteh aku dan nenek aku skali...










Oooo.... ini petang raye. Baru balik dari umah mak cik aku kt bukit indah. Mase balik singgah jusco bukit indah beli sepatu mak long aku.
















Raye ke-2 aku kt batu pahat. Balik umah buyut aku dan melawat sedare-mare belah mak aku yg sememangnye aku tak brape nak kenal sgt. Huhuhuu....














Ok...ni kt tingkap rumah buyut aku. Owh, aku sgt suke rumah ni sbb rumah die papan dan tingkap die jenis mcm pintu. Huhuhu....sgt besh!! Teringat rumah yg aku tinggal mase kecik2 dulu.












Dalam perjalanan ke muar.
Peringatan; sile pakai tali pinggang keledar jika duduk ditempat duduk belakang ye.hehehe Errr...tali pinggang seluar tidak dikire ye di sini :p











OTW balik dari muar, singgah jap tanjung emas sbb mase jalan2 kt bandar muar tersesat sampai ke sini.Hahaha...














Ye...aku lagi. Hahaha biar la, blog aku kan. Tak kan nak letak gambar jiran aku plk. Nanti jd blog jiran aku plk.hahaha. Errrr......saya adalah duta alam sekitar ye. "Tanam pokok bebanyak lagi okeh" B-)














Owh....aku sahngat suke dgn pokok ini. Sahngat besar, pastu bawah die redup lak tu (of coz la kan). Siap ade rambu-ramba ala2 tirai gitu kt batang and dahan die. Kalaw tanam tulang ikan kaloi kt situ mesti jd buaian mcm dlm cite bawang merah bawang puteh.hehehe









Gambar terakhir sebelum balik. Errr.....okeh tak taw nak tulis ape kt sini. Selamat ari raye la. Maap zahir dan batin ye kalaw ade yg tersalah, tersilap, yg aku mmg sengajekan atw tak. Halalkan makan minum skali....haaa hutang aku kt korng halalkan skali bole?? hahahaa

11 comments:

  1. tingkap die jenis mcm pintu = JENDELA, ohkay murid-murid. :D

    ReplyDelete
  2. Habis kalau tingkap yg jenis cermin die banyk2 keping tu di panggil ape?? bkn jendela jgk ke??

    ReplyDelete
  3. hosh. itu lah yang dinamakan tingkap. kekeke:P umo 22 atau 2 kah? :P (gurau, ohkayyy~! jangan mengecilkan hati. :P )

    ReplyDelete
  4. tingkap=jendela....jendela=tingkap. Ish same jek....mane de beza.mase aku tingal d rumah yg berjendela mak aku x penah pn ckp "ttp jendela itu" mak aku ttp ckp "ttp tingkap itu".... :)

    ReplyDelete
  5. eh. yeke. masa kat umah nenek aku, nenek, atuk, ayah, mak, pakcik, makcik aku cakap "tutup jendela tu", diorang tak penah cakap "tutup tingkap tu,". :P

    ReplyDelete
  6. owh, ko sahngat mentipu kan...........

    ReplyDelete
  7. hesh.mana mungken aku mentipu di bulan oktober. haha ape yang aku tipu kah?

    ReplyDelete
  8. sebenarnye nenek, atuk, ayah, mak, pakcik, makcik ko ckp "tutup tingkap tu". ko sorng jek yg ckp "tutup jendela tu" pastu bile ko ckp cm tu sume pandang ko dgn aneh kn.hahahaa

    ReplyDelete
  9. hahaha sengal. mana mungken begitu. kau tuh je yang tersesat. Aku yakin, tingkap jenis cam pintu itu adalah JENDELA~! Sangat yakin, tauhu? :D

    ReplyDelete
  10. klw cm 2...apsal si johari 2 x gune istilah JENDELA JOHARI? Kenape msti gune istilah TINGKAP JOHARI sedangkan grafik yg cube d tinjukkan adalah dlm btk jendela...bkn dlm btk tingkap tg ade slides bebanyk tu.... :p

    ReplyDelete
  11. oh. kau salah 100%. mari aku terangkan.

    1. johari window adelah diasaskan oleh omputih tau. Joseph Luft dan Harry Ingham (JOseph + HARrY=JOHARI). pastuh, bila diorang buat Johari Window, orang melesia pun pegi translate seketul2 jadi Tingkap Johari, sebab org melesia suka jadi lurus bendul. HAHA:D

    2. cuba kau pegi search kat google image. Taip JENDELA dan lihat ape gambar yang keluar. pastuh, taip pulak tingkap. HAHA.

    3. pada dasarnya, aku rase tingkap adelah tempat untuk cahaya n udara masuk.dan, tingkap plak ada banyak jenis, salah satunya adelah jendela.

    sekian dari pihak pembangkang.

    WOW! seribu markah untuk akuuuu~! HAHA:D

    ReplyDelete