Thursday, September 10, 2009

geram dan berkecil hati

Ape bezanya antara perasaan geram dan berkecil hati? Adakah bila kita berkecil hati kita rase geram, marah, rase nak hempuk jek org tu??? Urghhhhh.......

Okeh, aku sahngat geram dengan seorang kawan aku ni name die S (bkn name sebenar). Dah beberapa hari aku buat2 tak layan die. Aku bukan marah tp aku rase geram jek.....aku pn tak taw nak describe cam ne perasaan aku kt die sekarang ni sbb die kawan aku yg agak rapat. So, aku mcm tak taw nak marah ape kt die. Tp aku cume rase geram jek la dgn kelongkangan mulut die. Mmg la aku taw die banyak mulut sampai kadang2 aku pn tak taw nk melayan mulut die yg ntah hape2 jek tanye kat aku. Bile dah geram aku cume diam jek....tak kan nak sembur die balik. Ohhhh itu bkn care aku. Tp bile dah sgt geram aku tak bole jamin taw.Hahahaa

Sekarang ade lagi sorg ni aku sgt berkecil hati. Name die K (identiti sebenar dirahsiekan). Owh kenapa die mesti ckp begitu dan aku rase ni utk kali ke3 okey die ckp mcm tu. Kali ke3.... Aku tak kesah la die nak ckp mcm tu psl aku (wlw pn aku tak pernah tegur pn pasal kekurangan die yg sahngat nyata tu). Aku taw aku ni sahngat2 tak sempurna. Ye la, mane de manusia yang sgt2 perfect kt dunia ni kan. Hanya DIA jek yg maha sempurna. Okeh, bile die tegur aku mcm tu, aku tak kesah la. Lg pun ktorg dah rapat kan. Wat pe nak terase2 sgt nih. Dan bile die ckp mcm 2 psl aku kt kwn2 die yg aku kenal dan aku rapat jgk pn aku tak kesah. Tp bile die cakap benda tu kt org yg aku tak kenal dan aku rase die pun tak kenal (maksudnye org luar yg tersangt asing la tp bkn org asing taw.hehee...) aku mcm tergamam, rase dimalukan, tersangt kecik ati.

Tp aku ttp mcm biase jek, pamerkan jek senyuman plastik tyme tu. Tak nak la nampak sgt yg aku terkesima dgn perbuatan die yg sgt selambe dan mcm takde perasaan tu. Bile org buat mcm tu, aku mcm speechless. Weh malu dowh klw ko rase mcm dimalukan kt org luar yg ko tak kenal. Walau pun niat die hanye utk berguraw....tp gurauan yg sgt keterlaluan.

Mungkin silap aku jgk sbb tak bersuara. Ye la, mane die taw aku kecik ati kan.

Tp die ade otak. Tak kan tak bole fikir yg die da malukan kawan die kt org luar yg tak dikenali.


Ala ko pun satu, dah taw die mcm tu tak yah r layan die sgt.

Tak bole...kadang2 aku mmg mcm tak nak layan die. Tp nanti terlayan jgk.huhuhu


Dah tuh, tak yah r nak kecik2 ati. Emo r......

Suke ati r....aku kecik ati kejap jek. Jap lg msti aku lupe aku kecik ati psl ape.Hahaha


okeh cam tu kau bole senyap sekarang.

Baeklahhhhhh............

No comments:

Post a Comment