Monday, October 12, 2009

Bila harus memilih

Okay.....baru pas jumpe Dr Aznizam. Konon2 nak mintak nasihat la pasal extension program aku ni.Huhuhuu.......ye la cume die jek yg boleh aku harapkan utk aku mintak tolong dan menaikkan motivasi aku ni. Sebenarnye aku harap lepas jumpe Dr Aznizam aku harap aku akan makin jelas dan ade solutionnye. Tapi sekarang aku makin kabur dan confused ape yang sepatutnye aku buat dan pilih.

Sekarang aku ade 2 pilihan sama ade nak extend atau tak. Okey, kalau aku extend aku cume nak extend 1 sem je dengan harapan aku nak repair pointer aku supaye dapat la 3 pointer or atleast dekat-dekat 3 pointer la. Aku tak nak la grad dgn pointer 2.6 jek. Oooo, itu mmg sangat....!!! Dan kalau aku extend aku kene korbankan mase, wang, tenaga, motivasi dan macam2 lagi la. Kalau bertukar kelas mmg berbaloi aku extend tp kalau takdapat capai target aku?? Ermmm.... mcm sie-sie lak. Rugi da 6 bulan aku . 6 bulan kalau aku kerje da boleh kumpul macam2 pengalaman yg boleh meningkatkan lg grade market aku.

Sekarang kalau aku tak extend aku boleh kerje terus dan untuk sem depan aku kenelah work hard giler supaye pointer aku xde la area-area 2 pointer jek. Dan lagi satu yang aku kene usehakan adalah untuk mendapatkan kebenaran mengambil kredit lebih untuk sem dpn.

Aku sebenarnye masih tak taw ape yg aku nak buat. Hati aku ckp aku nak extend tp bile dgr ape yg dr aznizam ckp aku betul jgk. Kalau kite extend tp tak boleh nak tukar kelas pun same jek....aku taw kt luar tu ade jek peluang yang menanti. Cume kite kenalah cari usehe utk dapatkannya. Semua tu akhirnya bergantung kt diri kite jgk....

Ye...aku harus membuat keputusan. Org lain cume dpt memberi pendapat dan aku yg harus memutuskan dan memilih jalan yg harus dilalui..........


1 comment:

  1. takperlu lahhh.
    mari kita jadi malas nak extend dan teruskan hidup dengan normal. nyehaha.takpayah sesusah nak naikkan motivasi sendiri masa extend nanti. oh ya. dua sem yg tinggal nih harus di manfaatkan sepenuhnya. pintu yang sedia ada harus kita explore habis2 before kita nak ke pintu lain (extension). hoyeh. control~sila dapat kan A ye. :P :P :P

    *ini fikiran ketika selesai dibasuh oleh dr.aznizam*

    :))

    ReplyDelete