Monday, October 26, 2009

Saya di exon mobil - versi skema badak

Saya kesejukan diselubungi suasana bilik berpenghawa dingin jenama acson di Exon Mobile - perpustakaan mini di Fakulti Kejuruteraan Kimia dan Kejuruteraan Sumber Asli. Saya sangat bosan menulis tesis yang masih tidak berkesudahan.

Satu demi satu tesis saya buka untuk mendapatkan idea tp semacan tidak memberikan bunga-bunga harapan terhadap penulisan saya. Waktu tengah hari yang masih dingin seperti berada di dalam peti sejuk yang terisi minuman tin di Jaya Jusco, tiba-tiba perut saya berbunyi menandakan saya sudah lapar. Tapi apakan daya, draf tesis saya harus dihantar petang ini juga.

Dalam keperitan memerah otak dan menahan kelaparan iberserta kebosanan menulis tesis ini saya pun pergi lah mengatal tangan untuk mengarut-ngarut di laman blog saya ini.Hehehe lagi pun sudah lama saya tidak mengemas kini blog saya ini dengan cerita-cerita terbaru (lame ke??)

Sedang asyik mengetuk-ngetuk papan kekunci di badan si merah, tiba-tiba saya mendapat kuih bangkit pemberian mak cik yang bekerja di exon mobil ini. Wah saya sangat gembira....bolehlah saya mengisi perut yang kosong dengan kuih bangkit ini. Begitulah cerita saya pada hari ini.

Sekian, terima kasih....

No comments:

Post a Comment