Monday, August 17, 2009

aku dan ikan masak pindang

Semalam sedang sedap melantak mkn nasi dgn lauk ayam masak lade hitam, tibe2 dapat 1 msg dari adik aku, nabila.

"abg wan, kuar sekarang. Ade barang ni mak kirim"

Owh...mak aku ade kirim barang kt aku. Beshnye.....suke..suke..suke. Aku pun habiskan la cpt2 makanan aku tuh. Then, kuar jumpe adik dan akak aku amik barang yg mak aku kirim tu. Rupenye mak aku kirim nasi. Huhuhuuu......

Kalau taw td mesti tak pegi beli nasi kt KDSE tu. Da la mahal..... Tak pe la, ni nak cerite ni mak aku kirim nasi dgn lauk ikan masak pindang (huhu lauk org dlm pantang......), sayur sawi goreng dan ikan masin gelama.

Bile sebut pasal ikan masak pindang jek teringat kt ayah aku. Sebab ape?? Haaa.....sebab kalaw mak aku besalin, mase dalam pantang tu ktorg satu family mesti akan makan lauk ni sepanjang mak aku berpantang sebab ayah aku cume pandai masak pindang jek. Klw laen sket pun, mesti lauk ikan goreng ke, sardin ke, telur dadar ke. Kalaw sayur plk cume sayur kobis goreng ataw bayam masak bening jek. Hahahaa kelakar la....tp yg penting ikan masak pindang ttp ade setiap ari utk mak aku.

Tp tu dulu la....sekarang da tak de lg. Bile nak makan nasi dgn lauk ikan masak pindang kt bilik sorg2 tu rase sedih gile. Mcm nak menetessss.

Ayah.....wan rindu kt ayah la :(

1 comment:

  1. huu.
    jgn menetesss.
    kamu suda matang.harus kuat!
    *tetiba nyebok*
    :)

    ReplyDelete