Monday, August 3, 2009

pasar malam diwaktu petang

Hari ni aku puase sunat sebenarnye. Ooops bukan puase ganti ohkey!!! Pas2 aku pegi la pasar malam kt Taman Teratai sane tu. Sebenarnye sepanjang aku kt UTM ni aku tak pernah pun pegi pasar malam dan aku tak taw pun area mane yg ade pasar malam sebenarnye.hehehe.... hari ni ialah kali ke-3 aku pergi pasar malam kat sini.


Ni la suasane pasar mlm kt sini. Lebih kurang jek dgn tempat korg kan...kan...kan :)


Rakan-rakan yg turut "membeli-belah" juadah berbuka puasa


Ohkey, nak cerite environment die aku rase tak payah la kan sebab pasar malam kat mane2 pun environment die same je kan. Tapi petang tadi aku pegi pasar malam aku ade ternotice sesuatu yang agak menyeramkan sampai membuatkan jantung aku bedenyut kencang mengikut irama lagu KL drift.hehehee....

Mase aku jalan2 sambil usha2 makanan utk berbuke puase nanti, tibe2 ade seorang hamba Allah ni meniarap di tengah2 jalan tempat org lalu-lalang dgn keadaan fizikal yg agak tidak sempurna. Hamba Allah ni berniat untuk meminta sedikit sumbangan dan simpati drpd org ramai yg lalu disitu. Tapi disebabkan cara die meminta sedekah tu dgn cara meniarap di tengah-tengah dunia sambil mengengsot membuatkan org ramai menjadi gerun utk mendekati dan menghulurkan sumbangan. Kesian mmg la kesian tp bile cara tak betul ianye akan membuatkan kite berasa tak selesa dan menjauhkan diri.


Pak cik, anda sangat menakutkan taw tak...Laen kali jgn mengengsot tgh2 dunia ohkey!! Rase cam nak lari laju2 jek tyme lalu sini.huhuu....


Pak cik ni jgk yg sahngat cool menyanyi... tp sgt sedi la dgr pak cik nyanyi. Uwaaa nak nangis... jalan laju2 lagi


Ok tutup cerita pasal peminta sedekah tu... bukak cerita menu yg ade kt pasar malam tu. Hehehehe... klw nak cerita manu yg ditawarkan (ceh mcm iklan plk) mmg tak kan sempat aku nak study malam ni. Ok la, secare ringkasnye td aku pegi dgn akim, ridzuan dan yasin. Kalau nak ikutkan nafsu lapar aku ni mmg mcm2 aku nak beli. Tp disebabkan aku iman aku yg masih kuat utk melawan nafsu lapar tu menyebabkan aku takmembazir.hehehe


Owh, kegemaranku... tak bole tolak punye. Sib bek yasin blnje td


Antara ramai2 tu aku rase akim la plg banyak membeli-belah.hehehe tengok saiz la weh. Tak pe kim aku sentiase memahami. Hahaha... mase kt sane tu ramai jgk la muke2 yang aku kenal. Antaranya waqina dgn boipren die. Dah lame aku tak nampak diorang besame. Ingatkan boifren die da grad. Ghupenye ade lg....hehehe. Then aku jumpe wanie dgn siput a.k.a sida. Diorg nampak agak tergese-gese jgk. Mungkin cemas sbb takut kehabisan makanan.Hahahaa Pas2 jumpe dgn ustazah farawahidah dgn anak die. Ish tak sempat aku nak tegur die. Laju sgt jalan. Agaknye org pompuan klw jln pegi pasar mlm mmg akn jalan laju2 kot :p

Yang tak bole bla td aku jumpe khidir (betul kot name die...) dak skp tu yg ehem2 dgn fara izwani tuuuu......die tego aku siap sebut "smiley".Tekejut dok aku die panggil aku cm tu... dan aku pun menunjuk2 kan jari aku kt die sambil cube nak ingat name die. Tp akhirnye aku tak ingat langsung name die dan berlalu begitu saje dgn gaye tgn yg cube nk sebut name die.Ohhh sangat memalukan.....sengal giler aku. Cis....keji kau smiley, eh bukan...adzuan!!!


Tunggu ko minggu depan...!!!

p/s: mase balik td lalu kat tempat jual durian. Teringinnye nak makan durian tp kalau beli mesti tak bole habis punye.huhuhuu

4 comments:

  1. weh! beli beli durian tuh! aku boleh tolong abeskan!*tetiba excited* HAHA:D

    ReplyDelete
  2. weekend ni la kte g kenduri durian nak.hehehe :p

    ReplyDelete
  3. sangat nak!!!:P aku nak sebakul okeh!~
    yeay.*tapi aku taknak bayar*
    HAHAHA:D

    ReplyDelete
  4. ok... mari kite beramai2 pergi kendurian nnti.hehehe

    ReplyDelete